Çocuk Çevre Eğitimi

Ulvi Taşkın yazdı...

Çocuk Çevre Eğitimi
19 Şubat 2024 - 10:23


İstatistikler ve modern araştırmalar, sanayileşmiş ülkelerde bir çocuk yetiştirmenin, gelişmekte olan ülkelerde 30 ila 50 çocuk yetiştirmenin yol açtığı tüketim çılgınlığına ve kirliliğe eşdeğer olduğunu gösteriyor.
Her anne ve baba çocuğu için en iyisini istediğini cesurca ifade eder. O halde neden bu "en iyi", çocuğun bir yetişkin olarak keyif alabileceği temiz ve sağlıklı bir doğa ve ortamın sağlanması değil? Tartışmalar giderek çevre eğitiminin önemi ve anlamı üzerinde yoğunlaşmaya başlıyor.
Geniş ve kolektif bir terim olarak ekolojik eğitim, bir ebeveynin çocuğuna aktardığı ve alışkanlık haline getirdiği ekolojik ve doğa dostu uygulamaların tümü olarak özetlenebilir. Unutmayalım ki çocuklar için ilk ve en önemli örnek ebeveynlerdir.
Çocuklar ebeveynlerinin yaptıklarını ve düşünme biçimi olarak sahip olduklarını tekrarlarlar. Bu nedenle söz konusu ekolojik eğitim, yararlı ve ekolojik alışkanlıkların kazanılmasının, çocuğun yetiştirilmesi ve bakımının en erken aşamalarında gerçekleşmesi gerektiğini öne sürmektedir.
Çevre eğitimiyle ilgilenen bir ebeveynseniz ve çocuklarınıza daha bilinçli, sürdürülebilir ve çevre dostu seçimler yapma bilgi ve yeteneğini nasıl aktaracağınızı öğrenmek istiyorsanız, bu düşünce tarzını erken yaşlardan itibaren nasıl aşılamaya başlayacağınızı burada bulabilirsiniz. . -Erken yaş.
Çevre eğitimi – nasıl başlamalı?
Ekolojik eğitim olarak adlandırılan eğitim, genellikle organik, doğal ve düşük derecede çevre kirliliğine sahip, daha sağlıklı ve sürdürülebilir seçimler yapmayı ima eden bir yaşam biçimini belirler ve tanımlar.
İlk başta çok fazla iş ve stres gibi görünebilir ama aslında hiç de zor değil. Uzmanlar, her çevresel eğilimi titizlikle incelemek ve takip etmek yerine, çocuğunuza ve en önemli üç şeye odaklanmanızı tavsiye ediyor: ne yediği, cildinde ne kullandığınız ve çocuğunuzun soluduğu hava.
Çevre eğitimi - olumlu değişim düşündüğünüzden daha erken başlar
Doğru, olumlu değişiklikler çocuk doğmadan önce bile yapılmalıdır. Bu, anne adayının, çocuğu henüz vücudunda büyürken daha sağlıklı seçimler yapmaya başlamak ve daha sağlıklı bir yaşam tarzı sürdürmek istediği anlamına gelir.
Bir annenin çocuğunun mümkün olan en iyi koşullarda büyümesini sağlaması iyi bir şeydir; bu da annenin organizmasının ve bedeninin o çocuk için mümkün olan en eksiksiz ve sağlıklı ortam olması gerektiği anlamına gelir. Bebeğin sağlığının korunması ve olası risklerin azaltılması için annenin gebe kalmadan önce ve hamilelik sırasında toksinlerin tüketimini ve emilimini azaltması önemlidir.
Çevre eğitimi ve bebek bezleri
Çevre eğitimi ve ebeveynlik konusundaki en büyük tartışmalardan biri bebek bezleri etrafında yoğunlaşıyor. İstatistikler, tek kullanımlık çocuk bezlerinin kullanımının inanılmaz derecede büyük miktarda atık oluşmasına yol açtığını gösteriyor. Eğer ebeveynler bu durumun önüne geçmek istiyorsa seçebilecekleri çeşitli alternatif yollar ve bebek bezi ürünleri bulunmaktadır. Öncelikle biyolojik olarak parçalanabilen ve daha çevreci olan tek kullanımlık bebek bezleri var.
Çevre eğitimi ve oyun
Çocuk dünyayı kendi yöntemiyle öğrenir. Meraklıdır, her şeye dokunmak, tatmak, koklamak ister. Çocuğunuzun oynayacağı oyuncakları seçerken tam da bunu dikkate almanız gerekir.
Ağzındaki hassas organizma için risk oluşturan yapay malzemelerden ve kimyasallardan yapılmış oyuncakları istemezsiniz. Çocuğunuz için en iyi oyuncak seçenekleri ahşap veya doğal kumaşlardan yapılmış olanlardır. Bu sayede hem çocuğunuzun güvenliğini sağlayacak hem de onu daha doğal ve sürdürülebilir seçimler yapma bilinciyle eğitmiş olacaksınız.
Çevre eğitimi ve çocuk yetiştirmek yalnızca doğa ve çevre için daha iyi ve daha nazik bir seçim değildir. Çoğu durumda çocuklarımız için de daha sağlıklı bir seçimdir. Ve bizim bu çocuklara büyüdüklerinde keyif alabilecekleri daha temiz, sağlıklı ve mutlu bir çevre ve doğa bırakma yöntemimiz.
Kısaca çocuklarımıza öğretmek ve çevreyi koruma alışkanlığı kazandırmak için evde yaptıklarımız şunlar:
Çocuklara etrafımızdaki doğayı, toprağı, suyu, havayı temiz tutmanın ne kadar önemli olduğunu öğretiyoruz. Buna doğru ilk adım, çocuklarımızın doğayı sevmesi ve onu kendilerinin temiz tutmaya çalışmasıdır ve bu da dışarıda daha fazla yürüyüş yaparak, onun her unsurunu - her çimen, çiçek, böcek, çakıl taşı, ağaç, hayvan vb. - gözlemleyip inceleyerek gerçekleşir. . .;
Çöpleri ayrı ayrı topluyoruz ve çocuklara benimle birlikte yapmayı öğretiyor, hangi atıkların hangi malzemeden yapıldığını, hangi kovaya atılması gerektiğini öğreniyoruz. Canavarları (ayrı atık toplama kapları) cam, plastik veya kağıtla "beslemek" için çocukları sık sık yanıma alıyorum;
Malzemelere, bunların çıkarılmasına, işlenmesine, üretiminde kullanıldıkları nesnelere ve bunları kullanmayı bıraktıktan sonra onlara ne olduğuna dair kitapları birlikte okuyoruz;
Karton kutu, plastik kutu ve şişe, kağıt, çanta, paket lastiği vb. atıklara yeniden hayat veriyoruz. Oyuncaklar, sanat eserleri yaparız veya günlük yaşamda bunlara pratik bir uygulama buluruz (Kalemleri veya oyuncakları dağılmamaları için lastik bantlarla bağlarız; oyuncakları veya küçük nesneleri saklamak için bazı karton veya plastik kutular kullanırız) ;
İnsanların genellikle çöpe attığı veya dolapta/bodrumda/tavan arasında sakladığı eski eşyaları oyun veya eğitim amaçlı kullanarak onlara yeni bir soluk getiriyoruz.

 


YORUMLAR

  • 0 Yorum