E-TİCARETTE DOĞDU SEKTÖRE ROL MODEL OLDU

Pandemi beraberinde finansal krizi de getirdi. Ancak pandemi sürecinde birçok sektör ve firma önemli oranda daralma yaşarken, e-ticarete ve dijitalleşmeye zamanında yatırım yapan Uraw Kozmetik, başarı hikayeleri yazıyor. 2015 yılında bir e-ticaret şirketi olarak kurulan ve sektöre öncülük yapan Uraw Kozmetik, 2020 yılında kozmetik sektöründe Altın marka ödülünü de kazanarak başarısını taçlandırdı.

E-TİCARETTE DOĞDU SEKTÖRE ROL MODEL OLDU
02 Ocak 2021 - 17:07
Dünya ticaretinde oldukça önemli bir paya sahip olan kozmetik sektörünün 2024 yılı itibarıyla 750 milyar dolarlık bir seviyeye ulaşacağı öngörülüyor. Bununla birlikte diğer sektörlere göre dijitalleşmede gecikmiş olan kozmetik sektörünün temsilcisi olan pek çok global kozmetik devi dijital ticarete ve tüketicilerin dijital ortamdaki deneyimlerini dikkate almaya yeni başlıyor.

Kozmetikte dijitalleşmeye liderlik ettik

Kozmetik sektörünün genç oyuncularından Uraw Kozmetik ise dijitalde doğan bir marka olarak pandemi dönemini de büyük bir başarıyla geçirdi. Dijitalleşme ve e-ticaret yatırımlarını 5 yıl önce kurulurken gerçekleştirmeye başladıklarını söyleyen Uraw Kozmetik Yönetim Kurulu Başkanı Servet Şerifoğlu, “Dijitalde doğan bir marka olarak sosyal, organik ve reklam medyasının güçlü olduğu dijital çağda çoklu kanal avantajını satışlarımıza yansıtabilmeyi başardık. Sosyal medyanın gücünü kullanarak sektöre hızlı giriş yaptık. Şu an pek çok kozmetik devi bizim nasıl başardığımızı inceliyor. Sektöre rol model olduk” diye konuştu.

Yılın kozmetik markası seçildi

Uraw Kozmetik Yönetim Kurulu Başkanı Servet Şerifoğlu, yaşadıkları büyümede ve Altın Marka Ödülleri kapsamında yılın kozmetik markası olmalarında e-ticarette doğan bir şirket olmalarının etkisinin büyük olduğunu söylüyor. Şerifoğlu, kozmetik sektörüne e-ticaret alanında 5 yıl öncesinden dijitalleşme liderliği yaptıklarını belirtirken şöyle anlattı: “Her mecrada tüketicimizle doğrudan iletişimdeyiz. Deneyimlerini çok önemsiyoruz. En önemli gücümüz Ar-Ge’miz. Doğru ürün, doğru kanal ve mükemmel müşteri deneyimi ile başarılı şekilde ilerlemeye ve sektör devlerine rol model olmaya devam edeceğiz.”

E-Ticaret ana kanal olacak

Hem globalde hem Türkiye’de kozmetik satışlarında artık e-ticaretin ana kanal olduğunu ifade eden Şerifoğlu, sektöre dair e-ticaret rakamlarını şöyle paylaştı: “2020 yılı nisan ayında hayatında hiç e-ticaret alışverişi yapmamış 5 milyon kişi kartlarını e-ticarete açtı. 2019 yılının ilk 6 ayıyla kıyasladığımızda 2020’nin ilk altı ayında e-ticarette yaşanan büyüme yüzde 64’e ulaştı ve 91 milyar TL’lik bir hacim yaratıldı. E-ticaret sektörü bu hızla giderse pandeminin de etkisiyle yılı 200 milyar TL gibi bir rakamla kapatması sürpriz olmayacak. Bu gelişmeye paralel olarak kozmetik sektörü de 2019’un ilk 9 ayına göre yüzde 26 büyüme oranıyla satışlarını 10,5 milyar TL seviyesine taşıdı. 2020’yi sektör olarak 14 milyar TL hacimle kapatacağımızı düşünüyoruz. Bu büyümede de e-ticaret kanalının rolü çok büyük. Sektörün 2020 yılı sonunda 14 milyar TL büyüklüğe ulaşacağını öngörüyoruz.”

Koronavirüs, dijital dönüşümün kaçınılmaz olduğunu gösterdi

Dijital dönüşümün kaçınılmaz olduğunu ve bu değişime ayak uyduramayanların sektörde var olmalarının mümkün olmadığını belirten Servet Şerifoğlu; bu süreçte özellikle kozmetik, kişisel bakım, sağlık, gıda, bilişim teknolojileri, kimya, e-ticaret, lojistik, perakende ve ihracata dayalı sektörlerdeki şirketler için yeni fırsatlar oluştuğunu belirtti. Şerifoğlu; “Yükselen e-ticaret grafiğini değerlendirdiğimizde önemli aktörlerin başında kozmetik ve kişisel bakım sektörleri olduğunu söyleyebiliriz. Bu dönemde tüketiciler, evde kaldıkları süre boyunca ihtiyaçlarını güvendikleri e-ticaret siteleri aracılığıyla aldılar. Dolayısıyla e-ticaret satışlarında ciddi bir artış gözlemlendi. Zaten Türkiye’de e ticaret, yükselen bir büyüme grafiği çiziyordu ancak pandemi bu dinamiği çok farklı bir noktaya taşıyarak, alışveriş alışkanlıklarını tamamen değiştirdi” dedi.

 Krizi fırsata çevirme şansımız yüksek

 Kriz döneminde yeni normaller oluştuğunu ve bu değişikliklere hızlı adapte olarak yol haritalarını yenileyen şirketlerin büyüdüğünü dile getiren Şerifoğlu, Krizi fırsata çevirebilen şirketlerin, dijital dönüşümü başaran şirketler olacağını söyledi. Ayrıca e-ticarette en çok satılan hızlı tüketim ürünleri içinde şampuan, kolajen, ağda ve tüy dökücüler, saç boyası, saç kremi, diş macunu kategorilerinin yer aldığını belirtti ve “Kozmetik sektörünün pek çok kategorisinde pandemide e-ticaret satışları 3-4 kat arttı” dedi. Uraw Kozmetik’in rakipsiz ürünlerinden Mavi Serum’un da tüketici talebinde düşmeyen bir grafik gösterdiğini sözlerine ekledi.

“Sektörün en önemli global oyuncularından biri olma hedefiyle yola çıktık”

AR-GE ve inovasyon odaklı bir çalışma vizyonu geliştirdiklerini dile getiren Servet Şerifoğlu; “Biz ürünlerimizi dünyanın her yerine ulaştırmak ve başarımızı sürdürülebilir kılmak için çalışıyoruz. E ticaret hacmimizi doğru kullandığımızda dünya bazında gücümüzü katlayabilir ve ihracatımızı artırabiliriz. Kozmetik sektöründe ve e-ticarette güven çok önemli. Ürünün içerik ve kalitesinin yanı sıra tüketici üzerinde bırakılan olumlu izlenim, markanın değerinin yükselmesine yardımcı oluyor. Güven birinci önceliğimiz ve işimizi daha ileri taşımak istiyoruz. Müşterilerimizden memnuniyetlerini bildiren geri dönüşler almak en büyük motivasyonumuz” diyerek sözlerini tamamladı.

YORUMLAR

  • 0 Yorum